Rahim Ağzı (Serviks) Kanseri

Rahim ağzı kanseri genelde birkaç yıl içerisinde yavaş yavaş gelişir. Gerçek kanser hücreleri gelişmeden önce rahim ağzı hücresel düzeyde, displazi veya prekanser adı verilen  değişikliklere maruz kalır. Bu prekanser formları  tedavi edilmezse daha derinde dokuya yayılma ve kansere dönüşme eğilimine sahiptir. Rahim ağzı sınırlarının ötesine yayılırsa bu hücreler vajina, rektum veya mesanedeki dokularda daha derinlere ilerleyebilir ve sonunda vücudun diğer yerlerinde metastaza (kanserin yayılması) neden olabilir. Rahim ağzı kanseri çok erken yakalanırsa rahim alınmadan sadece konizasyonla tedavi edilebileceği gibi ilerlemiş vakalarda rahmin genişçe çıkarılması veya radyoterapi yani ışın tedavisi seçeneklerinden biri evresine göre seçilmelidir.

Rahim Ağzı (Serviks) Kanserinin Belirtileri Nelerdir?

Erken evre serviks yani rahim ağzı kanseri herhangi bir belirti vermemektedir Rahim ağzı kanserleri ilerlediği zaman kanama bozukluğu, cinsel ilişki sonrası kanama veya yoğun kötü kokulu vajinal akıntıyla kendini gösterir.  Bu nedenle kanser gelişmeden tanı koymak için rutin tarama programları yapmak çok önemlidir. Tüm kadınların 30 yaşından sonra HPV testi ve Smear testi yapmaları gereklidir.

Rahim Ağzı (Serviks) Kanseri Tedavisinde Hangi Yöntemler Kullanılmaktadır?

Rahim ağzı kanseri teşhisi konuldukdan sonra yaptığımız muayene ve görüntüleme yöntemleri ile hastalığın yaygınlığını saptamaktayız. Erken safhada yani sadece rahim ağzına sınırlı görünüyorsa ameliyat yapılmakta eğer ileri evrede ise yani komşu organlara bulaş olmuşsa eş zamanlı ilaç tedavisi ile birlikte ışın tedavisi yapılmaktadır. (Kemoradyoterapi)

Rahim Ağzı (Serviks) Kanseri Tanısı Konulan Hastalarda Yapılacak Tetkikler

Rahim ağzı kanseri teşhisi konulduktan sonra hastalığın yaygınlığını  belirlemek için MR,  pet CT, ve gerektiğinde İVP yapılmalıdır.

Lenf Bezlerinin (Lenf Nodu) Çıkartılması

Kanser Lenf bezleri vasıtasıyla yayılmaktadır. Bu nedenle hem kanserin yaygınlığını öğrenmek hemde tedavi amaçlı büyük damarların üzerinde bulunan bu bezelerin çıkarılması gereklidir.