Kadınlarda kısırlık tedavisi

Kısırlık tedavisinde önce kısırlığın sebebi ve teşhisi en iyi şekilde yapılmalıdır. İyi bir tedavinin yolu, iyi teşhisten geçmektedir. Tüm araştırma ve tetkiklerden sonra kısırlığın nedeni iyice anlaşılmalıdır. Tedavi de bu aşamadan sonra başlamalıdır.

Yumurtlama Tedavisi

Kadının kısırlığının hiçbir nedeni bulunamaz veya açıklanamazsa yumurta tedavisi uygulanır. Aynı zamanda bu tedavi kadında yumurta düzensizliği saptandığı durumlarda da uygulanmaktadır. Tedavinin amacı kadının düzenli olarak her ay yumurtlamasına olanak sağlamaktır. Bunun sonucunda her ay düzenli yumurtlayan kadın belirlenen zamanlarda ilişkide bulunulması halinde hamile kalma şansı da artmaktadır.

Tüp Bebek Tedavisi

Kadının rahmindeki her iki tüp tıkalı ya da hasarlı ise gebe olma şansı hemen hemen yoktur.  Her iki tüpü tıkalı olan kadınlar kısırlık riski ile karşı karşıyadır. Uygulanan tedavi yöntemlerinden birisi de tüp bebek tedavisidir.

Erkeklerde Kısırlık Tedavisi

Tıbbın ve teknolojinin ilerlemesi sayesinde son yıllarda erkek kısırlığı tedavisi üzerine yapılan araştırmalar genişlemiş ve tedavide son derece iyi sonuçlar elde edilmeye başlanmıştır. Erkek kısırlığı yüksek oranda tedavi edilebilir düzeye gelmiştir.

Öncelikle kısırlık tedavisinde en önemli amaç olan kısırlığın sebebinin saptanmasıdır. Çünkü tedavi kısırlığın nedenine yönelik olarak planlanacaktır. Örneğin; erkeklerde görülme olasılığı hayli yüksek olan varikosel hastalığı saptanmış ise hemen cerrahi uygulama yöntemine geçilmelidir. Kısırlık nedeninin hormon yetmezliği olduğu anlaşılırsa erkeğe hormon desteğinde bulunulur. İktidarsızlık ve geri boşalma da erkeklerdeki kısırlığın sebeplerindendir. Bu gibi durumlarla karşılaşıldığında erkeğe tedavisini yürüttüğü doktoru tarafından ilaç tedavisi uygulanmaya başlar ve psikolojik destek de sağlanır. Bu tür rahatsızlıklarda ilaç tedavisi ve özellikle de psikolojik desteğin olumlu sonuçlar verdiği görülmüştür.

Bir başka tedavi yöntemi ise aşılamadır. Aşılama tedavisi hem erkeğe hem de kadına uygulanabilmektedir ve çocuğu olmayan çiftlere uygulanan en yaygın tedavilerdendir. Aşılama yöntemi sperm sayısı normalin daha altında olan erkeklere ve yumurtalıklarında problem olan kadınlara uygulanmaktadır.

female-infertility-958x500