Kronik pelvik ağrı, karnınızın altındaki bölgede ve kalçalarınız arasında altı ay veya daha uzun süren ağrıdır. Kronik pelvik ağrının birçok nedeni olabilir. Başka bir hastalığın belirtisi olabilir veya kendi başına bir durum olabilir. Kronik pelvik ağrınız başka bir tıbbi sorundan kaynaklanıyorsa, bu sorunu tedavi etmek ağrınızı gidermeniz için yeterli olabilir. Bununla birlikte, çoğu durumda, kronik pelvik ağrı için tek bir neden belirlemek mümkün değildir. Bu durumda, tedavinin amacı ağrınızı ve diğer semptomları azaltmak ve yaşam kalitenizi arttırmaktır.

• Şiddetli ve sürekli ağrı
  • Gelip giden ağrı (aralıklı)
  • Donuk ağrı
  • Keskin ağrılar veya kramplar
  • Pelviğinizin derinliklerinde basınç veya ağırlık
  • İlişki sırasında ağrı
  • Büyük veya küçük tuvalet yaparken ağrı
  • Uzun süre oturduğunuzda ağrı
  • Uzun süre ayakta kaldığınızda ağrı

Nedenleri

Kronik pelvik ağrı, çeşitli nedenlere sahip olabilen karmaşık bir durumdur. Bazen tek bir hastalık nedeni olarak tanımlanabilir.

Kronik pelvik ağrının bazı nedenleri arasında şunlar vardır:

Endometriozis

Bu, rahminizin (uterus) iç kısmındaki dokunun uterusunuzun dışına doğru büyüdüğü bir durumdur. Rahminizin dışında olduğu için kan ve doku vücudunuzdan vajinanızdan çıkamaz. Bunun yerine, karnınızda kalırlar; bu durum da pelvik ağrıya sebep olur.

Kas-İskelet Sistemi Problemleri

Kemiklerinizi, eklemlerinizi ve bağ dokularınızı (kas-iskelet sistemi) etkileyen durumlar – örneğin fibromiyalji, pelvik taban kas gerginliği, kasık ekleminin iltihaplanması (kasık semfizisi) veya fıtık – tekrarlayan pelvik ağrıya neden olabilir.

Kronik Pelvik İnflamatuar Hastalık

Yumurtalık, rahim ve rahim boynu gibi kadın üreme organlarının bir enfeksiyondur.

Myomlar

Bu kanserli olmayan uterus büyümeleri, alt karnınızda basınç veya ağırlaşma hissine neden olabilir.

İrritabl Barsak Sendromu

İrritabl barsak sendromu ile ilişkili semptomlar – şişkinlik, kabızlık veya diyare – bir pelvik ağrı ve basınç kaynağı olabilir.

Ağrılı Mesane Sendromu (İnterstisyel Sistit)

Bu durum mesanenizde tekrarlayan ağrı ve sık idrara çıkma ihtiyacı ile ilişkilidir. Mesaneniz dolduğunda, mesanenizi boşalttıktan sonra geçici olarak iyileşebilecek olan pelvik ağrı yaşayabilirsiniz.

Psikolojik Faktörler

Depresyon, kronik stres veya cinsel veya fiziksel istismar öyküsü, kronik pelvik ağrı riskinizi artırabilir. Duygusal stres, ağrıyı daha da kötüleştirir ve kronik ağrı ile yaşamak duygusal strese katkıda bulunur. Bu iki faktör genellikle bir kısır döngü haline gelir.